söndag, april 06, 2008

Ego-söndag

Okej, jag erkänner. Jag har haft oförskämt mycket "me-time" den här nästan-lediga helgen. Men det har varit skönt. Började dagen med frukost i sängen och film. Tyvärr ingen bra film, men hey, film är film. Sällan helt tråkigt. Jag såg The heartbreak kid med Ben Stiller och Malin Åkerman. Not good, I'm afraid. Faktiskt nästan dålig. Se den inte. Max 3/10 i betyg av mig. Stiller-filmer brukar annars åtminstone vara underhållande, men nej inte denna.

Söndag idag? Jobba inatt. Känns sådär. Men alltid skönt att bara gå ut en natt. Det känns så enkelt då. Inga större förberedelser behövs med sömnomställning osv, en natt klarar man nästan alltid ändå. Och jag låg i sängen fram till vanliga människors lunch så det ska nog gå bra. Lite skönt att få ombyte och vara på en annan avdelning också.

Inte mycket annat att rapportera idag. Jag längtar ut, bort. Det skulle vara så skönt att bara fara iväg någonstans. Se något annat, förkovra mig i trivial kunskap om en annan plats. Vandra i nån stad och titta på koola byggnationer. Jag skulle gärna lägga min skatteåterbäring om 22kr på att resa, men jag måste nog spara dem. Nej, skämt åsido, det lär bli mer när reseersättningen kommer till från förra året, men jag tror ändå att det finns hål att lägga dem i. Jag önskar dock att jag en dag fick pengar över att resa någonstans. Se något annat än Danmark och Norge... Jag är så oberest utomlands att det är galet. Trots det skulle jag glädja mig åt den minsta tripp inomlands.

Nej, lite fart nu! Tänkte hinna diska och plocka undan lite före jobbet.

Inga kommentarer: