söndag, april 27, 2008

Ändrade planer

Söndag igen, och idag har vårsolen förbytts mot ett grått täcke över Ratan, där jag är sedan igår eftermiddag. Igår var det fint väder och jag var ute en del. Jag har återupptäckt igen att jag faktiskt kan gilla att köra bil riktigt mycket, när förutsättningarna är bra. Fint väder, bar asfalt, klar sikt, ingen halka och minskad risk för förstenade renar på vägen gör att man kan njuta lite mer. I min fina röda bil. Ja, den kanske inte är så makabert fin egentligen, men för mig är den det finaste. Och lite av en ekonomisk försäkring när det inte längre håller.

Ja, igår blev inte som jag hade tänkt, men en okej lördag ändå. Jag hade faktiskt hoppats på en lördagskväll på krogen, med kanske lite mat och åtminstone en kall öl. Men det var skralt med följeslagare och den som det sen var bestämt med var hyfsat bakis hela dagen igår så lusten fanns inte riktigt där. Och ska jag vara ärlig så var jag rätt trött själv också. Hade haft en ganska sömnlös natt till lördag där jag vridigt och vänt på mig värre än på riktigt länge med alla möjliga tankar och farhågor i huvudet. Så det kanske var lika bra. For iaf ner på systemet och inhandlade en flaska vin som jag sen drack ett glas ur under kvällen igår efter att jag kommit hit till Ratan. Sen har jag sovit som en tok. Lite mer än tio timmar, helt otroligt, men väldigt väldigt skönt. Nu kan jag vara på g igen.

Inga kommentarer: