tisdag, april 01, 2008

Speed IV

Det känns som att jag ständigt har en puls på 200 numera. Nästan jämt iaf. Huvudet är alldeles stressat över att jag inte har koll på allt. Måste jag rycka in mer än planerat? Har jag glömt att göra något viktigt? Tänk om nåt händer? Jag tappade tex helt bort att styrelsen sköt upp sista anmälningsdagen till extrakongressen till den 10 april, men som tur var kom Birger till undsättning innan jag kommit alltför långt i de tankarna. Jaja, sånt händer väl. Hade det bara varit kongressen som var viktig just nu hade det väl varit ok, men så är det såklart inte. Men, jag lär mig mycket. Inte minst vikten av att ha en tydlig ansvarsfördelning och många aktiva.

Natten som var på jobbet var dessutom helt hysterisk. Inte bara ett par ganska sjuka boende utan dessutom skedde en messy olycka en dryg timme före min hemgång. Det var inte roligt alls, även om jag inte hade kunnat göra något för att förhindra det känns det alltid ledsamt när det sker då jag är den som har ansvaret. Men, jag gjorde vad jag kunde och jag tror att det gick bra, eller ja, under omständigheterna väl. Lite frustrerande att gå hem mitt i allt, innan det lugnat sig omkring personen. Men så är det. På sätt och vis skönt att få komma tillbaka ikväll och se hur det gick sen och knyta ihop lite. Hoppas att det blir lugnare inatt så att jag slipper komma hem med någons blod all over me imorgon.

Inga kommentarer: