måndag, januari 14, 2008

Telemarketingterror

Jag har äntligen (med lite hjälp förvisso) kopplat in min pipande telefon. Och sedan dess har det närapå ringt konstant. Ja, kanske inte konstant men det kändes så. Jag har vaknat åtminstone fyra gånger idag av att det ringt. Jag har inte gått upp, men kollade numren när jag sedermera gjorde det. Två olika telemarketingnummer (eller liknande) tycks ha ringt mig återkommande under dagen. Googlade på det ena som visade sig vara känt för att ringa folk flera gånger om dagen i flera veckors tid, men när man lyfter luren så är det ingen där. Låter som trakasserier i mina öron. Vi får hoppas att samma sak inte händer mig.

För att vara på den säkra sidan så ringde jag nix telefon men för att spärren ska gå igenom måste jag först ringa dem igen. Tidigast om två dagar, men senast om fyra veckor. Lite konstigt sätt att säkerställa att det är jag som äger numret jag ringer ifrån, men whatever.

Inga kommentarer: