måndag, januari 28, 2008

After möte

Måndag, har jag förstått. Helgen bara flög iväg i ett enda stort mötesvirrvarr. Nu återstår bara arbete =) Jag kan ha seklets mest komplicerade protokoll framför mig att färdigställa. Miljarder att-satser med långa utläggningar till att börja med. Inga punkter togs i ordning och ledamöter kom och gick lite hit och dit. Plus att det var två dagar. Så det blir skojigt. Men jag har ju tid för det idag så jag hoppas det ska gå bra. Lite annat också att färdigställa efter mötet. Egentligen är det ganska kul att göra sånt, bara man känner att man har tid på sig. Egentligen borde jag hjälpa till ikväll då två skulle träffas och fortsätta en del arbete inför vårt nästa möte. Jag får se om det blir tid. Känns som att jag borde försöka träffa Joakim en liten stund också innan jag far.

Jag tänkte när jag betalat mina räkningar att den här månaden nog skulle bli ok ekonomiskt, men så blir det som alltid när jag är iväg på möte; det tickar iväg. Visst, resan till och från arlanda får jag betald, men det tillkommer alltid en massa. Man ska ta flygbuss/-tåg, det ska ätas, fikas, åkas tunnelbana och Saltsjöbana och så vill man göra ett besök på pocketshop. Och vips så ser kontoutdraget sådär ledsamt oroligt ut igen. Men, ja det ska nog lösa sig. Visst är februari fortfarande en kort månad?

Inga kommentarer: