söndag, januari 27, 2008

Argumentera, debattera, prestera

Mötesdag ett av två avklarad! Det är ett ganska tungt möte som ska avklaras i helgen, men jag kände nog inte av det förrän mot slutet igår eftermiddag då jag efter sju timmar började känna mig smått less och lite lättirriterad. Inte bra, men det var lite tunga diskussioner och en massa argumenterande igår. Det är nästan som mest spännande och roligast när vi inte är rörande överens. Det blir en dynamik som känns utvecklande.

Idag blir antagligen en lika tung dag då fler frågor ska förberedas, stötas, blötas och debatteras inför det som sedan kommer vara styrelsens underlag för motionerande och annat på extrakongressen. Jag var helt slut när jag kom hem till Joakim igår. Jag lagade mat åt mig och sjuklingen, kollade mejl och läste nyheter och sen däckade jag helt enkelt på min madrass på golvet. Har varit uppe nu sedan strax före sex (!!) och läst rapporterna som kom på bordet så sent som igår för att vara lite påläst och hinna fundera över åsikter.
Idag är dessutom vår eminenta sekretare borta från mötet, varför jag ska ta vid. Det kräver alltid lite högre koncentration och det är ibland svårt att kombinera skrivande med eget argumenterande. Plus att jag för anteckningar för medlemsutskicket som ska ut under kvällen. Men, det brukar lösa sig. Jag kommer dock antagligen vara lika död ikväll. Känns lite trist att inte hinna umgås något med min "värd", men kanske det hinns med imorgon kväll istället. Känns bra att inte fara hem förrän tisdag morgon.

Om vi klagar på bristande vinter i norrland kan jag säga att i Stockholm är den inte bristande, den är helt frånvarande! Det är barmark och känns nästan som antydningar till vår i luften. Helskumt. Det är dock ganska mörkt här också, så mitt önskade tillskott av dagsljus får vänta på sig lite till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst känns det alltid bra med diskussionerna även om vi inte alltid är ense. Kände mig snarare lyft av diskussionen igår. Dom som säger att feminister bara bråkar vet inte vad dom pratar om. :)

Hoppas ni har ett bra möte idag. Själv skall jag packa det senaste och bege mig mot öster.

Kram
A

Sara sa...

Jo, klart att jag med kan känna mig lyft även om det är tungt. Jag blir trött av intensiteten jag känner och att jag vill vara så skärpt och (åtminstone försöka vara) lite smart emellanåt så att inge ska börja fundera över vad jag gör där =)

Nej, men allvarligt så känner jag oftast också rätt mycket pepp efter mötena. Idag har det varit mer blandat, men det slutade bra trots allt även om vi inte ens var nästan klara...Ha det gott i östlandet!