tisdag, januari 08, 2008

Slamtömmarmöte i tvättstugan

Ah tvättdag. Det verkar lite svårt att få tvättid här om man inte planerar lång tid i förväg (lördag kväll verkar rätt lugnt också för oss som inte har nåt liv..) så idag fick jag stiga upp strax före tre och börja tvätta. Snart klart nu, ska försöka sova en sväng då. Var just nere i tvättstugan och mötte då killen som ska tvätta efter mig. Han var trevlig, min tvätt var fortfarande inte klar i en av maskinerna men jag kunde låta den gå, tyckte han. Minns ni Jonas Indes slamtömmarfigur i Torsk på Tallin? Det finns ju några här uppe som faktiskt pratar så, och den här killen var en av dem. "Låt den gå, va." Hihi, ganska sött. Jag vet inte varifrån man kommer om man pratar så, men det måste vara i trakten för man stöter på dem då och då. Alltid killar, av nån konstig anledning.
Kuriosa: Indes föräldrar bodde tre hus från oss i Ratan och brukade vara där på midsommar. Jag mötte Lassie, typ.

Måste söka efter ett klipp på slamtömmarmannen "Det är din skit, det tyckte jag va bra sagt." Skoj.

Inga kommentarer: