onsdag, januari 23, 2008

Hur många slangar och fingrar ryms i en mun?

Ett tandläkarbesök senare är jag lite mör. Bra, då kanske jag får lite sömn innan jobbet ikväll. Det gick väl sådär idag, öven om tandläkarstudenten jag går hos är väldigt bra så blev det lite mycket för Sara idag. Att laga en visdomstand är inte enkelt, och i läget då hon fick be en sköterska om hjälp (de får sköta allt själva annars som studenter, inga egna sköterskor) att hålla alla grejer, samtidigt som hon drog mig i kinden och försökte få till lagningsmaterialet utan att det blev förstört av fukt, ja då gick det inte så bra längre. Jag kunde inte svälja med alla grejer och händer i munnen och inte andas, fick jag för mig. Så jag slutade visst med det. Paniken steg och sen hörde jag bara sköterskan höga stämma "Andas, andas!!" Jag tror att det kom nåt andetag... Tack och lov blev det ingen fullskalig panikattack utan den lyckades stävjas på nåt mirakulöst sätt. Hade jag börjat hyperventilera hade det varit kört. Millisekunden efter att tandläkaren sagt "Så!" slängde jag mig upp ur stolen och ut med allt som var i munnen... Sen tyckte hennes lärare att det kunde räcka för idag, så det får putsas lite finare nästa gång.

Ja, inte jättebra kanske, men jag får se framgången i att jag var där själv och att det faktiskt inte brakade loss en attack. Det gick ok, även om jag var skakig och yr efteråt.

Inga kommentarer: