tisdag, januari 15, 2008

Schymans tittarsiffror - ingen besvikelse

I en artikel, som eg handlar om något helt annat, på realtid.se kan jag läsa att Fredrik Virtanens talkshow på TV8 hade 25-30000 tittare, medan Gudrun Schymans program som bäst nådde 50-55000 tittare. Låter ju otroligt bra! Sparkar mig själv för att jag blir lite förvånad över att Gudrun hade fler tittare än Virtanen. Jag tror att det är svårt att greppa hur stor Gudrun faktiskt är, och har varit en lång lång tid.

Man får en liten bild av det om man går på stan med henne, (i valfri stad). Det är ständigt människor som vill komma fram och hälsa, säga något uppmuntrande eller be om en kram. Både kvinnor och män. Hennes genomslagskraft är verkligen stor. Jag hoppas att det blir en fortsättning på programmen i vår.

Inga kommentarer: