tisdag, juni 19, 2007

Ny mobil!

Körde in Mattias till jobbet igår, han hade arbetsmöte inplanerat sedan ett tag så han fick bryta semestern en stund. Lät lillebror sova till 10 (han verkar ganska trött, skulle tro att han behöver sin semester också) och sen åkte vi in till stan kring lunchtid. Vallade Tobias i en massa olika mobilaffärer utan att egentligen komma så långt. Men efter ett mycket klokt råd av den kunniga personalen på Cyberphotos kundtjänst så hade jag väl nästan bestämt mig. Så nu har jag köpt en ny mobil:






Det fick bli en SE Z710i, även om jag hade smått förälskat mig i K810i. Men eftersom inte ens den kameran skulle kunna vara det jag egentligen ville ha så ville jag inte lägga ut nästan 1500 extra för det. Istället ska jag försöka spara ihop mig till en kompaktkamera istället. Eller vänta tills dess att mobilerna har så pass bra kameror att det är värt att lägga pengarna på det. Det lär nog bara dröja något år.

Satt igår iaf och försökte få till den nya telefonen, men det var inte så enkelt. Jag fick inte till funktionerna för mms och annat (som jag nu då är ensam i Sverige om att inte vara van med..) och hann inte gå igenom alla funktionerna. Tobias och Mattias konstaterade ganska snart att något skramlar i den samt att batteriet blev tokvarmt och att vi borde åka in och byta den. Typiskt. Så det får bli en ny resa till stan idag då.

Inga kommentarer: