söndag, juni 10, 2007

Lördag förmiddag

Oj, vilken helg. Vet inte vart ska jag börja. Turbulent, upp och ner, men allra mest upp. Trots det är jag trött som få just nu, ligger nog efter mer än mycket med sömnen. Måste säga att Sthlm växer i mina ögon. Det är de här stunderna som det visar sig från sin fina sida som gör att jag tänker att kanske kanske man skulle någon gång...

Lördag morgon:
Flyg ner till arlanda. Det gick ganska bra. Kom på att fördomarna flödar fritt i mig när jag blir rädd. "Er kapten idag heter Sven Something". Hm, Sven...det låter 55+. Hm risk för hjärtinfarkt... Ungefär så... Men det gick ganska bra. Lyssnade lite för mycket på alla ljud, kände varje skakning etc. Men jag landade och klev ut i ett stycke. Mötte upp Gusten och Joakim (som i sista stund såklart inte kunde slita sig från ett datamöte han var inbjuden till...) på centralen och vandrade till folkrörelsens högborg.

Lördag lunch:
Möte om hemsidor, medlemsregister och annat som har med teknisk kommunikation att göra. Gick väldigt bra, tycker jag. Konstruktiva saker kom ur det. Humor att se de tre inbjudna datanerdarna (förutom ovanstående två även en Jesper fi-web-nerd) grimasera när Internet explorer kom upp på demontrationsdatorn i lokalen... Komiken ökade självklart för varje gång en ny meddelanderuta kom upp med någon ointressant fråga...

Men det var givande och kul. Jag skulle vilja ha tid att utveckla mitt förstadie till nerdskap någon gång. Det är skojigt.

Inga kommentarer: