lördag, juni 23, 2007

Långt in i arkivet fann jag...

Skojigt, sökte på musikvideos som David Schutricks "Container" m.fl från den riktigt unga ungdomens dagar och kom över den här gamla husguden, Jakob Hellman. En enda skiva och ändå blev han så stor för en grupp människor. Jag hade glädjen att se honom på Holmöns visfestival förrförra sommaren, vilket var väldigt kul. Han spelade faktiskt den här då. (Lite patetiskt att en man/kille fick böta 20.000 kr nyss för nedladdning av låtar där jag tror att denna kanske var den nyaste av de fyra han laddat hem...)

Kul också att när jag ser videon, som jag inte sett på mer än 15 år, tror jag, så ser jag stora likheter med Andreas, ett gammalt ex jag var tillsammans och bodde med i några år, min gymnasietids kärlek som jag några år senare växte ifrån. Skojigt... Måste skicka den till honom. När vi träffades hade vi båda "...och stora havet" i vår skivsamling, vilket vi såg som ett magiskt tecken har jag för mig... =)


Inga kommentarer: