onsdag, juni 06, 2007

Datadata

Min dator landade i Ratan igår! Avin kom i förrgår och sa att det skulle gå att hämta ut den i Sävar igår efter kl 16. Väl där fick Mattias ett nekande svar, den hade inte kommit dit och de kunde inte se den i några register. Svettas... På kvällen skulle jag iväg till Fi-möte i stan, men en halvmil hemmifrån ringer Mattias och berättar att han spårat den på nätet till posten i Robertsfors, att den är registrerad som fellevererad där och ska skickas till Sävar via Umeå (en omväg på ett par mil och ett postkontor i onödan, för er som inte bor här). Eftersom det är röd dag idag så gissade vi att det skulle kunna ta till fredag innan jag skulle få se den, så jag vände, hämtade upp Mattias och gasade iväg till Robertsfors. Där hade de just packat om den och registrerat den som avgående post, men vi lyckades få ut den. Min dator!

Den är alldeles fin. Satt igår i flera timmar och väntade på att den skulle gå igång helt, skapa återställningsdiskar (för sådant får man visst inte med längre) och annat. Tittade lite i Vista, tryckte på lite knappar och upptäckte små finesser med datorn. Det blev sent så idag ska den göras iordning på riktigt. Vista ska blåsas förståss och in med Kubuntu Linux och Kde. Jag har ju haft en del problem med mitt mejlprogram också så den här gpngen tänker jag överge min trotjänare Kmail för Mozilla Thunderbird. Vi får se hur det blir. Skojigt skojigt! Jo, jag är lite som ett barn förväntas vara på julafton. Det går nog över...

Inga kommentarer: