tisdag, juni 26, 2007

Sakta lunk -behöver man ursäkta sig?

Jag är nog lite låg egentligen. När jag kikar på allt jag borde gjort inser jag att jag skjutit en massa åt sidan i brist på ork. Jag har fått mejl på mejl som jag inte bedömt som akut utan låtit vänta och nu inser jag att de har lyckats bli ganska många. Måste ta tag i det. Måste ta tag i en massa saker som tillhör vardagen. Och Fi. Jag känner att jag lagt för mycket Fi-arbete åt sidan. Har lite dåligt samvete för att jag sagt nej ett par gånger till saker. Men jag tror att jag behöver lite tid den här sommaren. Jag behöver min semester. Varenda semesterdag jag hade förra året la jag på valrörelsen på ett eller annat sätt. Nu är jag ganska trött och lite halvless på saker som jobbet etc och behöver den här tiden.

Vet inte varför jag behöver ursäkta mig egentligen?

Det finns också en massa intressanta artiklar som jag skulle kunna kommentera här. Som handlar om maskulinitet, papparollen, våld mot kvinnor, rovdjurspolitik etc. Men jag väntar ett tag till och fortsätter att blaja på om mig själv.

Idag är det grått och regnet hänger i luften. Kanske skulle jag försöka bläddra mig igenom alla tidskrifter som jag prenumererar på men så sällan hinner läsa... Skulle vilja gå på bio och se Ocean's thirteen. Undrar om man kan få någon med sig?

Inga kommentarer: