torsdag, augusti 15, 2013

Trött bärplockare

Vart tog farten vägen? Jag som skulle göra så mycket på min lediga dag har nästan fått piska min egen rygg för att få upp någon som helst fart. Jag steg förvisso upp med M vid 7-tiden men efter att han farit så somnade jag i soffan framför ett morgonprogram på tv. Och vaknade inte förrän kl 12 (!). Tung i huvudet, seg i kroppen och allmänt hängig. Det känns nästan som att det börjar bli dags för att bli sjuk. Och det har jag då verkligen ingen lust med. Så i brist på bevis som stödjer den tesen bestämmer jag att jag bara är trött efter en ovan första halvvecka på jobbet.


Jag piskade dock mig ut i trädgården så snart den überkorta regnskuren lagt sig (vi snackar 4-5 minuter kanske) och bosatte mig vid bärbuskarna ett tag. Det som såg så mycket var inte riktigt det, inte när det kom till röda vinbär i vart fall. Men det räcker till något. En liter röda vinbär, två liter svarta och nästan en liter krusbär blev det. Alltid något. Nu ska jag bara piska mig till att göra något av dem också.

Inga kommentarer: