torsdag, augusti 15, 2013

Saftprojektet klart

Ganska mycket jobb för ganska lite resultat. Lite så blev det med saftprojektet. Fast det var faktiskt roligt ändå. En knapp liter svartvinbärssaft, en halv lite röda vinbärssaft och en stor burk med svartvinbärssylt (jag kunde ju inte slänga bärmoset när saften var silad) blev det ändå. 

Snygg färg och snygg smak :)
Sylten blev syrlig och godare än jag hoppats på och röda vinbärssaften blev en riktig höjdare, om jag får säga det själv. Jag hade en vanlijstång hemma så jag slängde i halva i saftkoket och det blev en riktigt bra kombo. Svartvinbärssaften har jag inte smakat på än, det får bli till fredagsmyset (?) imorgon.

Krusbären har jag inte hunnit med än, det får också bli imorgon. Lil'sis har önskat kräm så det får det bli. När jag väl var klar med saft och sylt och köksstädningen (det var liksom kladdigt saftgojs överallt) så var orken slut och middagen färdig. De överlever nog natten.

Inga kommentarer: