söndag, augusti 11, 2013

Separationsångest

Är det okej att känna lite tillbaka-till-jobbet-ångest även om man faktiskt gillar sitt jobb och saknar sina kollegor? För så är fallet med mig. Hela helgen har jag haft den där gnagande känslan av skav, vilket jag bara kan anta kommer från att semestern tar slut idag. Samt en märklig känsla av att gå bakåt, om det kan låta vettigt. Jag tror jag vet vad huvudet surrar om.

Men, av erfarenhet så vet jag att det brukar ta ett par timmar på jobbet så är allt som vanligt igen. All jobbångest som bortblåst och vardagen tillbaka som den ska igen. Jag utgår från att det kommer kännas så redan en stund före lunch imorgon. Och jag ser fram emot att få träffa mina trevliga kollegor igen, det gör jag verkligen. Det lär bli en händelserik höst på jobbet, och tänker jag inte bara på att vi ska byta lokaler i början av september. Det lär bli spännande.

Inga kommentarer: