fredag, augusti 23, 2013

Fredag

Sitter uppkrupen i soffan framför The Cable Guy. Minns att jag såg den på bio, och att jag inte gillade den. Jag får nog hålla kvar i den åsikten, även om det är lite kul att återse den. Jag har annars, något motvilligt, svårt att motstå Jim Carrey faktiskt. Men som med många andra komiker är han nästan bäst i seriösa roller. Man On the Moon är min Carrey-favorit.

Jag är trött ikväll, som vilken fredag som helst, trots att jag varit ledig idag. Säkerligen på grund av seglingen. M och Uffe hade planer på att segla och jag hängde på, trots lite bråkig rygg idag. Och det ångrar jag inte, det var en väldigt mysig seglartur. Inte så mycket vind till att börja med, men det gjorde inget. Det var tillräckligt och med tiden ökade vinden något. Med Uffes vägledning seglade vi dessutom både ut ur och in i hamn, tidigare har vi säkrat och gått för motor och hissat segel först då vi tagit oss ut förbi skäret. Men det var mycket trivsammare såhär. Så några timmar segling blev det, tiden går så fort när man är ute. Vi får se om det blir en tur imorgon också. Det ser dock lite för stilla ut om vi ska tro väderprognosen.

Annars väntar virket på oss i hallen, så vi lär inte stå sysslolösa även om vinden uteblir.

Inga kommentarer: