onsdag, augusti 21, 2013

Done. Next week please?

Mitten av veckan säger ni, jag säger snart är det långhelg. Jag är ju ledig fredag som alltid efter jobbhelg och det ska bli helt okej. Av någon anledning har jag en hemskt seg vecka, som att jag inte får fokus utan smågrejar med många saker samtidigt. Både hemma och på jobbet. Och använder hjärnan på exakt samma sätt. Till allt och inget. Och känner mig konstigt uttråkad.

Har märkt att jag är ett dåligt sällskap när umgänget har hakat upp sig i samma återkommande diskussioner. Då vandrar jag iväg, antingen rent fysiskt eller bara mentalt. Med en uppmärksamhetskvot av en tvååring ungefär. Inte en jättebra egenskap kanske, men ibland tror jag det är en bra strategi för överlevnad. Eller så är det jag som har låg tröskel för uttråkning just nu. 

Inga kommentarer: