onsdag, augusti 07, 2013

Onsdag

Idag har det varit en ganska tyst och lugn dag. M har ju börjat jobba den här veckan så jag har varit själv hemma. Ganska ovant, måste jag säga efter att ha nästintill suttit ihop i tre veckor av gemensam semester. Idag har jag inte gjort några större projekt, mest småpysslat lite och gosat ner mig i soffan framför x antal avsnitt av Mike & Molly från säsong 3 som jag inte sett klart än. En väldigt kul serie bitvis faktiskt. Jag hade nästan glömt det.

När M kom hem hjälptes vi åt att sätta upp en barngrind ner till källaren i det här barnlösa hemmet. Helt normalt. Vi skojade lite om det när vi mätte, borrade och skruvade och M hävdade bestämt att katten Smilla muttrat nåt om "Fritzl" när hon gått förbi. Jag vet inte det jag, men syftet är i vart fall snarare att hålla andra små varelser från källaren, som våra tre fyrfotingar. Någon eller några har nämligen fått den omöjligt dåliga vanan att kissa på betonggolvet där nere. Lite oklart vem eller varför men förhoppningsvis har vi nu stoppat tillgången så att vi kan påbörja saneringen på riktigt där nere sen. Sen ska det på sikt bli vårt gästrum och så ska 'skrubben' få bli tvättstuga så att vi får ut mer av badrummet på nedervåningen. Många projekt är det.

Inga kommentarer: