söndag, augusti 25, 2013

När jag får bestämma

Vi var ju ute och seglade igår igen, för att Lil'sis skulle få en trevlig segelupplevelse igen efter den där gången då allt gick fel. Prognosen sa att det knappt skulle blåsa, kanske bara 2-3 m/s.Riktigt så var det inte utan det gick rätt bra med vågor på havet när vi kommit ut från hamnen. Sådär så att det stundtals sköljde in vatten över båten. Men det gick bra, vi hade ett litet missöde men det klarade vi upp ganska bra ändå. Jag önskar dock att det hade varit sådär lugnt och trivsamt som det var dagen före, då man mer eller mindre kunde luta sig tillbaka och lapa lite sol en stund då och då, och bara ha trevliga konversationer ombord.

Argumentet "Det är ju som gratis karusell", som M sa, biter inte riktigt på mig då karuseller tillhör något av det värsta jag vet. Nä, spänning och lite väta i all ära (det ÄR faktiskt lite kul, så länge det känns under kontroll), men jag tror att jag har hittat min favoritsegling och den är inte alls särskilt dramatisk.

1 kommentar:

Linda sa...

Ha! Ha! "Det är ju som gratis karusell" underbart!