lördag, augusti 10, 2013

Matlådornas återkomst

När Lil'sis ändå ville tillbaka till civilisationen i eftermiddags passade jag på att storhandla lite på maxi. Tänkte att det var dags att bli lite ordentlig nu, inte så mycket halvfabrikat och inte så mycket ute som det blivit under semestern av olika skäl. Dessutom skulle det sitta fint med lite matlådor när det är dags att förtjäna sin lön igen från och med måndag.

Vegoriket är sedan en tid tillbaka en av mina absoluta favoritbloggar. Mycket blandad vegetarisk/vegansk kost; vissa har många och halvovanliga ingredienser, andra är snabba och enkla. Allt är inspirerande, i vart fall i mina ögon. Jag har ju testat lite därifrån förut med gott resultat, bland annat carnitas, men läst om långt fler spännande rätter. Så jag skrev inköpslista på tre för oss helt nya rätter. Det ska bli väldigt spännande att testa och jag lovar försöka uppdatera om resultatet.

Jag presenterade de tre rätterna som möjliga att tillaga nu ikväll när jag kom hem. Men så gjorde jag misstaget att säga att jag även köpt veg-chorizo med tillbehör för en oinspirerad kväll i veckan. M tyckte att det var ikväll. Så inget nytt just ikväll, men det kanske kan räknas som en insats bara att ha handlat för nya saker? Vi säger så...

Inga kommentarer: