söndag, augusti 18, 2013

Falafel-schmanafel

Alla seglare kom hem. Vissa lite mer blöta än andra. Men alla verkade nöjda i vart fall. Bra det.

Själv känns det som att någon klubbat mig i huvudet med något, jag blev alldeles toktrött efter middagen. Vi gjorde för övrigt falafel men det blev inte helt bra. De höll ihop när jag tryckte till dem som biffar, men inte annars. Lyckades inte hitta det recept jag haft tidigare, nu var det mest recept med ägg eller maizena i, det vill jag inte ha. Tahini ska det ju vara. Så jag chansade lite och då blev det inte helt perfekt. Smaken blev bra, och lite extra spicy då jag hackade ner en chili i smeten, men rent konsistensmässigt var jag lite onöjd.

Så mycket mer mat blev det inte lagat idag, trots ambitionen att göra lite fler grejer till matlådor i veckan. Eller ja, en stor kastrull krusbärskräm blev det i och för sig också. Syrlig och god, jag snålade lite med sockret. Det blir bra till kvällsfika i veckan.

Jag ska ta mig ut för en kort promenad i byn tror jag, så jag får ork att sitta uppe en stund till. 

Inga kommentarer: