tisdag, september 18, 2012

Tisdag

En trött Sara idag också. Mest för att lil'sis lilla katt började löpa häromdagen och då det eskalerade rätt kraftigt under kvällen igår. Det blev inte sådär väldigt mycket sömn med det ylandet, kan jag säga. Fast värst är det förstås för henne. Hon ser så oförstående och lidande ut och tittar på en som om hon vill att man ska hjälpa henne. Men förhoppningsvis blir det här första och sista gången då det är planerat att kastrera henne inom kort.

Så ikväll är jag åter på landet hos mina gammtanter till kattor. De har då hyfs att sova gott om nätterna. Sen kan de förstås också ha sina sidor, men de ylar inte som en skadad säl om nätterna.

Imorgon har jag ledig dag så då ska jag hänga här med ovan nämnda damer. Ska försöka ta tag i det där studieprojektet och se vad som ska göras och när. Just nu råder det lite förvirring hos mig om när kursen faktiskt drar igång. Klart är i vart fall att jag är registrerad och har den tänkta litteraturen klar. Fortfarande är jag dock inte helt hundra på att jag kommer ro i hamn projektet, men å andra sidan är det en kurs jag läser for funsies, för min egen vetgirighets skull. Då spelar inte avklarade poäng sådär väldigt mycket roll egentligen.

Inga kommentarer: