söndag, september 30, 2012

Biokväll!

Och äntligen (!) blev det biokväll! M, lil'sis och jag for och kollade på Looper (2012), filmen jag hade gratisbiljetter till i torsdags. Jag har inte riktigt klurat färdigt över vad jag tycker sådär exakt än, men den var absolut sevärd och bra. Välspelad och inte alldeles förutsägbar. Faktiskt smartare och med färre logiska vurpor än vad man annars kan vänta sig av en film som handlar om tidsresor (bl.a). Och inte överdrivet mycket effekter, utan lite old school sådär, så förväntar du dig en Inception-liknande film ska du se nåt annat. Men sevärd, bra film med ett ganska tydligt och vettigt budskap.

Jag hade dock lite svårt för Joseph Gordon-Levitts ansikte i den här filmen. För att få ihop storyn (jag ska inte avslöja för mycket) så fick de lov att skulptera om honom lite rent utseendemässigt. Och det var säkert logiskt på ett sätt, men kändes ibland lite störande då jag hakade upp mig på det snarare än storyn. Men ja, det var en detalj. Bruce Willis och Emily Blunt finns också i huvudrollerna.


Inga kommentarer: