måndag, september 24, 2012

Kan vi flytta Oscars till GMT+1?

Jag kom på den kanske första riktigt stora nackdelen med att ha bytt nattjobbet mot kontorstider; filmgalorna! De stora amerikanska film- och tv-galorna som alltid går av stapeln på söndagar, dvs väldigt sena söndagsnätter här i Sverige. Tidigare kunde jag med ganska stor sannolikhet lyckas få till så att jag var ledig just den natten (och pigg, för den delen). Nu; not so much.

Och inatt gick den första riktigt intressanta galan; Primetime Emmy Awards, dvs galan för de stora tv-serierna. Nu gråter jag inte floder för att jag missade den (jag ska se den i efterhand) men jag gruvar mig lite för hur det ska bli där i början av nästa år när Oscargalan t.ex inträffar. Bäst att lägga in om semester tidigt kanske... Oscargalan är ju ett måste, som ni vet!

Inga kommentarer: