måndag, september 10, 2012

Bästa morgonhumöret

Så frustrerande att bli väckt av världens kattraid (det lät som om de bjudit in hela kvarterets kattgäng) klockan 5.15 när jag vet att klockan skulle ringa en kvart senare. Det finns nämligen få saker som får mig surare än att ligga och snooza på mornarna. Det där somna om/vakna/somna om gör mig bara tröttare och gnälligare så jag stiger alltid upp så snart signalen gått igång.

Idag lyckades jag somna om i fyra, fem minuter innan nästa raid gick igång. Så jag saknar mitt eget kattgäng lite extra idag. De har åtminstone vett att blänga surt när jag stiger upp såhär tidigt*. 

*Sen gäspa stort och på sin höjd släpa sig ner och lägga sig bredvid i kökssoffan en stund innan de möjligen orkar gå ut en kort sväng för att inspektera ägorna, för att se lägga sig igen så snart personalen härjat färdigt.

Inga kommentarer: