söndag, september 02, 2012

Plötslig snoozefest i B&S

På tal om Sally Field (som vi i mitt tycke borde få glädjen att se i fler film- och tv-produktioner), så har jag just börjat se den femte och avslutande säsongen av Brothers & Sisters (2006). Nu har jag dessutom fått med mig M på tåget, delvis iallafall.

Men till saken; jag förstår verkligen att det här blev sista säsongen för oj vad blaskigt det blev på en enda gång! Självklart påverkar det att två av huvudkaraktärerna (eller som i vart fall byggts upp och blivit det under tidens gång) försvunnit ur serien, men framför allt tycks det som att manusförfattarna hamnat i nån slags halvkoma. I de första två avsnitten har det varit snudd på pinsamt dåligt när det kommer till handlingen. Som att de inte ens försökte rädda upp det. Jättetrist, måste jag säga. Jag hoppas det blir bättre med tiden, men jag gissar att det kanske inte blir det...

Sen återstår frågan om det känns intressant att gå tillbaka och se de första 2,5 säsongerna som jag inte sett...?

Inga kommentarer: