torsdag, september 13, 2012

Katastrofen avblåst!

Efter mycket bakåttänkande och bläddrande i kalendern medan jag funderade på vad jag gjort sedan jag sist hade bilen den 1 september kom jag plötsligt på den mest troliga teorin hittills. På plussidan stämde det jag sagt från början; att nyckeln låg i den svarta jackan, på minussidan tog det rätt många dagar, och uppochned-vändande av två bostäder innan jag kom på var den där jackan var.

Nästan två timmar efter att jag kommit hem från jobbet återvände jag dit i sällskap med M och ringde upp ett av de boenden vi har;

-Hej, jag undrar om det möjligen kan ha blivit kvar en svart jacka hos er efter apt:n förra tisdagen?
-Ja, det hänger faktiskt en jacka här som jag inte känner igen!

Tio minuter senare knackade jag på altandörren på nämnda boende och kastade mig bokstavligen över jackan och jackfickan vari nyckeln låg snällt och väntade. Härligt förvirrat intryck jag måste ha gjort... (Precis det intryck man önskar göra som personaladministratör ju)

Omvänd skärpa, men hey; jag har nyckeln!

Inga kommentarer: