tisdag, maj 29, 2012

Att göra om sig till morgonmänniska

Idag hade jag halvdag och tänkte passa på att ta en runda på stan efter min lunchdejt med M. Men jag insåg efter en stund att jag mest planlöst gick runt och halvstirrade framför mig. Jag känner mig helt slutkörd av nån anledning. Är sådär på gränsen till grinfärdig ikväll. Jag vet inte om det är de tidiga mornarna eller allt nytt som jag halvt i panik försöker att ta till mig under inskolningen. Kanske en kombination. Och samtidigt känns det som att huvudet är inställt på att det snart är dags för nattjobb igen, som om jag vore långledig bara eller så. Väldigt trög hjärna jag måste ha.

Jag har ikväll anklagat stackars M för att vara grinig men kom just på att det kanske faktiskt är jag som är det. Han är förvisso trött och slut av all allergi (och ser dessutom ut som om han varit ute och festat i dagarna sju, eller nåt, svullen och rödögd), men jag anar att jag ändå är den med sämst humör för tillfället. Så snart jag blivit van vid de tidiga mornarna blir det bättre, tänker jag.

Men, fortfarande sådär valplycklig över jobbet såklart!

Inga kommentarer: