måndag, maj 21, 2012

Jag har åtminstone odlat lite fräknar...

Det var för övrigt en alldeles fantastisk morgon här ute på landet imorse. Jag satt på trappan i en hel timme med min frukost i sällskap av tre till synes lika nöjda kattdamer. Solen sken och det var bara lite bris från havet så solens varma strålar lyckades ta sig ända fram. Väldigt skönt. Nu är det lite mer moln men fortfarande ganska skönt ute. Synd att jag inte hunnit köpa nya trädgårdshandskar, då hade jag kunnat fortsätta med det halvfärdiga arbetet i trädgården. 


Å andra sidan. När jag lyckas gömma det dåliga samvetet över att jag inte gör något nyttigt, är det ganska skönt att bara få sega på lite när kroppen känns som sirap efter jobbnätterna. Så jag fortsätter nog med det ett tag till...

5 kommentarer:

Iréne JB sa...

Ingen dålig utsikt det där! Tycker att du gör helt rätt som struntar i det dåliga samvetet :)

Anonym sa...

Odlarintresset tror jag finns i släkten men det får aldrig bli ett tvång- skall bara vara roligt! (idag är det 8 år sen farmor dog och i söndags var det 19 år sen pappa somnade in. Är i Östergötland på jobb och så nära men ändå så långt ifrån alla jag saknar...) Kram kusin M

Anonym sa...

18 skall det stå inte 8/M

Sara sa...

M: Jo, jag minns farfars nitiskt välskötta gräsmatta och pappas trivsel och gröna fingrar ute i trädgården. Jag hade bara inte tänkt på det. Men det är så sant.
Och ja det är i sanning tomt på den sidan av släkten. Om några dagar är det dessutom 4 år sedan pappa somnade in. Jag saknar honom varje dag.
Kram till dig!

Anonym sa...

Jag är gillar bättre mitt växthus och alla mina blommor ffa mina pelargoner, räknade till 35 krukor i våras. Har bla en som jag tog när vi tömde farfars hus 2002- den vårdar jag ömt. Han skulle för övrigt inte bli så glad om han såg min gräsmatta, där växer brännässlor maskrosor och kirskål och lite gräs- men det blir grönt och fint när man klipper:-). Just nu 26 grader och jag vilar mig i kvällsolen med ett glas kallt vitt innan jag fortsätter med ovan nämnda gräsmatta.. Kram/M