fredag, maj 25, 2012

Ettor och nollor får betydelse

Första utbildningsdagen för det nya jobbet var igår. Så nu har jag lite bättre koll på löne- och bemanningsprogrammet jag kommer att arbeta med en del framöver. Bitvis ganska omständigt med en väldig massa koder och tillvägagångssätt att lägga på minnet. Men intressant! Jag kan direkt säga att jag inte minns allt men jag tror att det faller på plats när jag väl får börja använda det praktiskt i skarpt läge, så att säga. 
Kände mig förvisso lite udda i det lilla gänget som utbildades; de övriga tycktes alla redan ha jobbat med någon form av PA-frågor i kommunen. Och där kom jag direkt "från golvet". Men då de kunde 'språket' ganska bra redan med alla begrepp, förkortningar, slangord osv så tog jag nog igen lite på datakunskap. Jag har som tur är ganska lätt för mig när det kommer till dataprogram.

Nästa vecka blir det del två och ytterligare en vecka senare ska jag utbildas i avtalsfrågor. Det ska bli väldigt spännande!

Inga kommentarer: