måndag, maj 28, 2012

Första dagen!

Det känns ungefär som att det går runt tre radiokanaler med olika informationsutrop simultant i mitt huvud just nu. Det är nog allt nytt jag fått lära mig idag som liksom bara svischar runt i ingen ordning alls. Hur jag ska få reda i allt det där har jag ingen aning om men den underbara tjejen som skolar in mig, min blivande närmaste kollega som bär samma titel som jag, är tydligen helt övertygad om att jag snart kommer vara lika stormsäker som hon är. Jag hoppas verkligen det, men just nu känns det inte riktigt som att jag har koll på något. Jag kan till exempel ha glömt bort var jag heter.

Men det har varit en rolig dag! Det verkar vara en väldigt bra arbetsplats jag hamnat på. Bara trevliga människor som alla bidragit till att jag känt mig väldigt välkommen. Och som det verkar är det en arbetsplats som arbetat hårt för att få till rutiner, tydlig arbetsfördelning och struktur. Rena drömmen! Kontrollfreaket i mig har nästan varit tårögd bara vid tanken idag. Struktur! På jobbet!

Jag är ganska slut efter dagen och dessutom sov jag lite skraltigt inatt (första gången jag vaknade och trodde att jag försovit mig var klockan 02:13...) men jag ska allt hålla mig vaken ett tag så jag får till dygnet på riktigt. Inget fusklurande i soffan nu hur gärna jag än vill.

1 kommentar:

Bloggerskan sa...

Senast jag jobbade natt var 1993. Jag lurar fortfarande på soffan på kvällarna. Mest fredagkvällar. ;-) Anna-Karin