söndag, maj 06, 2012

Vänskap och politiska konflikter

Det blev som väntat väldigt trevligt igår kväll. Vi hade turen att hitta bord på Bishop (!) och där satt vi sen hela kvällen. Vi åt väldigt gott och drack väldigt gott och skrattade väldigt gott. Bättre än så blir det nog inte. Är så glad att jag lyckades träffa de där knasbrudarna när jag flyttade upp hit och att vi fortfarande ids hänga med varandra.

Idag är jag dock lite seg, även om det faktiskt inte blev så väldigt blött igår. Men jag hade svårt att somna när jag kom hem. M kom in till stan och hämtade mig och vi la oss i soffan och såg på nån dokumentär om Himmler direkt då vi kom hem. M gav dock upp efter en stund men jag låg kvar. "Skulle bara" se färdigt. Sen trillade jag in på första delen av en dramaserie om Israel-Palestina, The Promise (2010) som väl kanske inte egentligen var så väldigt bra, men jag blev intresserad av själva frågan ändå, då jag tyckte att serien tog sig an den på ett lite annorlunda sätt. Hursomhelst blev det väldigt sent innan jag smög mig in i sovrummet, nästan morgon till och med. Så jag har slöat mest hela dagen. Men det är nog bra, imorgon vankas det jobbnätter igen.

Inga kommentarer: