fredag, maj 18, 2012

Säsongsavslutningarnas tid

Såg just säsongsavslutningen av Mike & Molly (2010), tycker att serien hållt en hyfsat jämn och bra nivå under sin första säsong. Känns kul att den blivit förnyad, ska bli intressant att se hur den kommer vidare nu efter bröllopet. Fortfarande är den ständigt stenade men ack så underbart spelade systern Victoria (Katy Mixon) min klara favorit, hennes minspel är fantastiskt! Lite synd att det inte var så mycket kring henne de sista avsnitten, men hon gjorde bra comeback i säsongsavslutningen.


How I Met Your Mother (2005) hade också säsongsavslutning i veckan, med ett entimmes långt dubbelavsnitt. Ett ganska rörigt avsnitt som inte riktigt höll samma toppklass som de brukar göra, tycker jag. Ibland var det väldigt bra, ibland bara grötigt. Och de avslutande scenerna var lite förvirrande, men det är nog en bra hållpunkt inför den kommande säsongen. Frågan är förstås hur länge till vi måste vänta på den där mamman?


Sen har jag även sett det absolut sista avsnittet av Desperate Housewives (2004), serien som jag först började titta på när det redan gått några säsonger (som jag då svepte en sommar eller så). Inte egentligen en serie som jag kanske brukar se men faktum är att den varit ganska kul. Jag gillade självironin blandat med de ganska extraordinära händelserna som utspelade sig på den lilla gatan under de 8 åren. Och sista säsongen inleddes väldigt bra och spännande, även om de inte riktigt lyckades knyta ihop det så väl med första säsongen som jag först trodde att de tänkt göra. Avslutningen var dock helt okej, inte i närheten så sentimentalt som jag hade gissat att det skulle bli, men av döma av ratings jag sett verkade amerikanerna vara nöjda ändå.



Inga kommentarer: