torsdag, maj 03, 2012

Vilka tv-serier återkommer?

Det är vår vilket i tv-seriesammanhang innebär att det börjar bli dags för listor med förnyade respektive nedlagda serier i USA. Alltid lika spännande för oss som har en lång lista med favoriter. Än så länge hänger mycket i luften, men en del intressanta nyheter har nått mig:

Episodes kommer tillbaka för en andra säsong! Det trodde jag faktiskt inte, det verkade inte riktigt vara amerikanernas grej. Andra säsongen drar igång i juli redan, yeay!
Falling Skies kommer också tillbaka, vilket känns kul även om det inte var en toppserie. Men helt klart en sci-fi-serie värd att följa.
Att Homeland blivit förnyad och kommer tillbaka i september är kanske en mindre överraskning, men inte  mindre roligt för det.
Mike & Molly kommer tillbaka, precis som New Girl, serien som tycks öka i popularitet hela tiden.
New Girl
Några av de mer självklara som återkommer med fler säsonger är The Big Bang Theory, Dexter, How I Met Your Mother och Modern Family.

Till de som till min förvåning blev förnyade hör 2 Broke Girls, The Exes, Grimm och Happy Endings (den sista i och för sig inte helt säkert än, men troligen). Jag har verkligen börjat ledsna på 2 Broke, som är den enda av de ovan nämnda som jag fortfarande följer hyfsat. De övriga floppade i mina ögon ganska snart. Att The Walking Dead också blivit förnyad är väl ingen överraskning, men då jag inte ens orkat se klart den nuvarande säsongen lär den kapas från min lista över serier jag följer.

Bland de serier som jag ännu inte börjat se men som finns på min lista hör Sons of Anarchy, Once Upon a Time, Portlandia och Veep (som förnyades redan efter två sända avsnitt tydligen), som alla har fler säsonger att vänta.
Portlandia
Tråkigt nog, men inte helt oväntat, lutar det fortfarande åt nedläggning av Whitney, en serie som helt klart växte under säsongen men som säkert förlorade en hög tittare tidigt innan den riktigt fått komma igång. Det känns väldigt synd. Ännu mer synd vore det om ryktet att Parenthood riskerar nedläggning visar sig vara sant. Hur ska jag då överleva? Faktiskt känns det nästan så. Parenthood har varit den bästa dramaserien på tv på evigheter imo.

Andra som står och väger tycks vara Two and a Half Men (som kanske inte blev så bra med Kutcher, även om jag gillar honom) och Up All Night (förtjänar att bli förnyad). Awake och Alcatraz, som jag inte sett men hört lite blandat om, tycks också båda stå på gränsen till nedläggning.

Up All Night

 (Här finns en bra men ännu ofärdig lista över serier och deras tänkta öden, även svenska Weird Science har skrivit om samma sak)

Inga kommentarer: