lördag, maj 12, 2012

Trädgårdsdag

Märklig dag, vädermässigt sett, idag. Vi har haft strålande solsken, blåst, molnigt och så regn. Sen blev det sol igen. Men när solen tittat fram har det varit underbart. Jag har hunnit rensa lite grovt i de flesta rabatter och land, vilket var en ganska trivsam syssla. Måste dock införskaffa nya trädgårdshandskar, tror jag. Och ev lite nya redskap också. Jag tror också att vi kan behöva en tur till handelsträdgården för lite nya växter på ett par ställen. Älskar handelsträdgårdar! Enda problemet är att jag vill ha så mycket när jag är där. Man ska ju hinna med att hålla efter allt också. Men det är lite glest i ett par rabatter så lite får jag allt lov att handla. Fun!

Och så har jag förstås fortsatt dagdrömma lite om det där växthuset jag skulle vilja ha. Men det blir nog inte i år.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Har insett att trädgårdshandksar räcker max en sommar. Och växthus, det drömmer jag också om. Men tror att det stannar med drömmar. Vi har lite för kuperad trädgård för att hitta en bra plats till ett.