söndag, september 16, 2007

Want to buy: klappa-på-håret-maskin

Varför kan jag inte sova? Vad är det för fel? Jag har inte ens sovit fyra (4) timmar idag och vet att jag kommer att vara trött som en giraff före klockan tre inatt. Det är kallt i huset och jag har tagit på mig en massa kläder och försökt somna om under duntäcket, men fötterna är fortfarande kalla. Jag vill att Mattias ska lägga sig bredvid och klappa mig på håret tills jag somnar, men han är ute och drar fiber i byns bredbandsdragning och det vore väl lite konstigt om jag traskade ut med håret rakt upp och blekt ansikte och bad att han skulle komma hem för att jag ska kunna sova...

Jag har fastnat i Annika Lantz bok "9½ månad" som är väldigt kul och samtidigt lite för mycket och får mig att aldrig vilja föda eller ha spädbarn i min närhet. Kanske är det därför jag inte kan somna? I blame Annika Lantz. Samtidigt har jag lite dåligt samvete för att jag klagar. Jag är trött för att jag jobbat hela helgen och inte sovit så mycket. Jag har läst halva hennes bok (motsvarande kanske nästan 5 månader då?) och jag tror att hon sammanlagt har sovit 4 timmar...

Tappar upp ett varmt bad med en lätt överdosering av kokosdoftande badkulor och hallonskum (jag behöver inga barn, jag är ett själv) och hoppas att det ska få mig att somna lagom tills dess det är dags att bege sig till jobbet igen.

Inga kommentarer: