fredag, september 14, 2007

Storasyster Sara

Ska strax fara till jobbet. Det är regn och rusk fortfarande ute. Måste få tag på lillebror innan det blir sent ikväll. Han gör sin debut som utomlands-förare ikväll, han har sin första långkörning till Italien och tillbaka och åker ut från landet imorgon bitti. Lämnar Jönköping ikväll. Lite nervöst känns det nog för oss alla syskon... Lillebror ensam i en stor lastbil med släp i Europa i en veckas tid. Men det kommer att gå bra. Han har min tillit. Fast det är svårt att inte vara storasyster ibland.

Om han blir kvar på det företaget får jag väl försöka få tid och möjlighet att följa med honom någon gång. Det vore fräckt att åka lastbil genom Europa. Företaget har dessutom fått en del körningar till Liverpool och hur koolt vore inte det? Jag som så gärna vill se England.

Men men, lite orolig kommer jag nog att vara den här veckan han är borta. Jag hoppas han har möjlighet att höra av sig en del. Blir dyrt om alla fem syskonen ska oroa sig lika mycket bara... =)

Inga kommentarer: