måndag, september 03, 2007

Sömnbrist

Oj vilken helg. Jag är helt slut. Jag gav upp i morse vid fyratiden och åkte hem. Sov några timmar, steg upp och började flyttstädningen strax före nio. Vid elva hämtade jag Mattias som alltså inte har sovit sedan igår natt. Sen har vi tokstädat hela dagen. Nya gästen sa att hon skulle komma vid 16-tiden, tio i fyra var vi klara. Men ännu nu vid halv åtta har hon inte dykt upp. Jag har försökt sova någon timme men det har gått sådär.

Så nu är det bara att klä sig igen och fara till jobbet. Lite sliten får erkännas. Huga.

Och vilket hus att städa. Verkligen ingrodd gammal smuts överallt. Och så alla konstigheter med själva huset som man hittar då. Som i vårt stora hus. Den senaste ägaren (som hade byggfirma) är expert på konstiga saker. Men det gäller att inte börja fråga sig saker som varför våttapeten i badrummet sitter fast med tejp i plastmattan, eller varför vissa delar av golvlisterna är av annan modell och inte sitter fast alls, eller varför det är ett mellanrum på en decimeter mellan diskbänken och ett av skåpen, varför det är lappat med masonit på skumma ställen...ja ungefär så. Likadant var det ju i stora huset visade det sig när vi köpt det. Betydligt mer än vad man kunde se trots besiktning. Men så är det kanske.

Nä, nu får jag fara. Känner verkligen att jag har dålig koll på läget just nu. Inte bra.

Inga kommentarer: