torsdag, september 13, 2007

Temadag och biobehov

Känns som att jag alltid skriver att jag är trött numera, men det är verkligen så. Undrar varför. Idag har jag lätt huvudvärk också, det känns som att det knäpper konstigt i nacken. Inte ovanligt det heller, men lite obehagligt och tröttande.

Idag låg jag i sängen länge. Vaknade ganska tidigt men tog laptopen till sängen och jobbade lite där. Och så fick jag äran att övertyga Joakim om att tacka ja till ett nytt jobb och att Stockholm nog inte alls är så läskigt som det kan verka. Grattis vännen! Nästa gång hoppas jag att det är jag som får välja mellan jobb och diskutera lönekrav med dig...

Apropå jobb så hade vi temadagen igår som bekant. Gick något bättre än väntat. Tror att chefen ändå kände av att det inte var riktigt läge att diskutera så konkret som det kanske var tänkt. Nu blev det mer som halvleksamma gruppövningar i kreativitet och lösa rebusar... Jag fick en del sagt, chefen tycktes ha vänt lite iaf i frågan om personalstyrkan nattetid och så var det ganska trevligt att träffa arbetskamraterna lite mer civilt. Jag ser dem annars bara i våra "fina" Berendsen-arbetskläder; rosa-vitt/vinrött alt ljusblått-vitt/mörkblått. Lite kul att få en annan bild av människor ibland. Lite mer personligheter, mindre av skock-får-känslan.

Det blev väl lite pengar över eftersom vi faktiskt inte gjorde något särskilt så det var utlottning av två blomstercheckar och två biobiljetter. Jag vann en biobiljett så nu har jag ännu mer anledning att kolla bioschemat. Frågan är bara när det finns tid. Idag skulle det gå, men jag vet inte hur Mattias har det. Sen jobbar jag hela helgen.

Borde spendera dagen med att städa lite.

Inga kommentarer: