onsdag, september 19, 2007

28 veckor senare

Jepp, det blev bio, och det blev zombiefilm. My choice, faktiskt. Jag gillade den förra och zombie-genren börjar kanske gro hos mig, vilket jag antar att Anna och Mattias bär lika delar skuld/heder för.

Och den här var också bra. Visst, en del logiska kullerbyttor och några saker som kändes lite för placerade för att gå hem, men över lag en bra film med intressant filmning och moraliska dilemman. Lite irriterad på ungen som aldrig kunde svara när han blev ropad på. Om du är jagad av zombies är det inte läge att leka tysta leken när de få överlevande söker efter dig...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp, den ungen störde jag mig på oxå. Men iofs var det lite smart av honom att inte svara eftersom det fanns zombies i närheten :)

Sara sa...

Jo, men var han tvungen att försvinna hela tiden då? Han var ju 12, inte 5... =)