onsdag, januari 23, 2008

Twitter och nyheter

Uppe igen. Det blev kort sömn inatt. Vaknade strax efter fem och kunde inte somna om. Har ätit lite frukost och börjat läsa nyheterna på nätet och morgontidningen. Ska nog förresten säga upp den nu. Det är ganska mycket pengar och jag läser den ju ganska ofta genom jobbet. Och lite har känslan försvunnit nu när jag inte bor i huset. Då var det själva helheten att mellan vår till höst sitta ute på trappan, dricka te och läsa tidningen i min ensamhet om förmiddagarna. Så är det inte riktigt nu, så det känns som att det kan kvitta.

Har fått en intressant länk av Gusten till något som heter twitter. Antar att det är efter mitt inlägg om Facebook, som han sedan tidigare lämnat. Ska kika på det också. Jag förstår inte att ingen tar chansen att skapa något liknande fb, men utan dessa konstiga privacy-intrången och denna äganderätt över allt och alla som finns på fb. Då skulle man också kunna göra lite snygg design, för det saknas på fb.

Inser nu att de lokala nyheter som visas på tv:n är Värmlandsnytt. Så långt söder ut har jag ju inte direkt flyttat...

Inga kommentarer: