söndag, november 24, 2013

Önskelista

Imorgon är det återbesök med Rosa hos veterinären igen och jag hoppas att vi får två goda besked; både om svansen och T4-värdet. Samt att pälsen skyndar sig att växa ut för huga vilken surkatt vi har haft idag för att hon inte får gå ut. Men risken att hon förfryser sig är enligt veterinären för hög så det blir inget med det på ett tag. Jag får väl försöka sticka nån slags svansmössa åt henne, men frågan är om hon vill gå ut i så fall...

Efter det här hoppas jag det blir lugn och ro ett tag framöver nu. Ingen mer sjuka eller olycka, vare sig bland människor eller fyrbeningar. Jag vill verkligen bara ha lugn och ro så att jag hinner och orkar ta tag i sånt jag bör. Det här målet att köket skulle vara åtminstone en bra bit på väg före jul vad gäller renoveringen kan jag till exempel glömma. Ingen av oss har vare sig haft tid eller ork i veckorna, klockan är ju så mycket innan man hunnit hem och fått till nån middag bara, och helgerna far hela tiden iväg till annat. Men jag längtar faktiskt lite till att ta tag i det igen, det var så kul sist att se det nya växa fram. Jag vet dock inte om jag har jättelust till att ha köket som byggarbetsplats just under julledigheten så det kanske får vänta till nya året ändå.

Men det finns ju aaaaalltid annat att göra. det sinar ju inte direkt... (och tur är väl det!)

1 kommentar:

Linda sa...

Åh! Hur gick det för lill-kissen?