lördag, november 23, 2013

Ny definition av sovmorgon

I teorin var det sovmorgon idag; jag klev upp 6.55, fem minuter före mitt arbetspass började, och 1h15 senare än jag brukar. Sån där lyx med att arbeta hemma, precis lagom tid att dra på morgonrocken, starta datorn och dubbelkolla vidarekopplingen av växeln. Trots 'sovmorgon' har jag varit halvt färdig sedan eftermiddagen. Försökte tantlura men det gick inte, men känner mig samtidigt för trött för att göra något annat än att glo på datorn. Har suttit och läst om gamla olöst brott tills ögonen gick i kors och M frågade om jag höll på att somna sittande. Ja, innan tröttman slog mig hann jag dock med att baka två filmjölkslimpor, men annars har jag varit latare än latast.

Bortsett det har vi en sån där trivsam helg igen. Med Lil'sis in da house! Får se om jag lyckas slita familjemedlemmarna från sina respektive datorer och spel för en filmkväll i soffan, eller om jag kanske låter dem vara och bäddar ner mig själv istället. Jag har ju ett osett avsnitt av SoA som jag fått lov att hålla på sen i onsdags.

Imorgon är det 'sovmorgon' igen. Förhoppningsvis utan överraskningar och brutna ben (inte mina alltså)...

Inga kommentarer: