onsdag, november 13, 2013

Ledig

Ledig dag idag och jag lyckades faktiskt ta lite sovmorgon. Eller ja, bortsett från att jag blev väckt av låtsasmaken ett par gånger. Han verkade visst ha svårt att sova så då behövde jag visst veta det. Tur jag inte har ett dåligt natthumör trots allt... Sen var jag vaken när han skulle fara till jobbet, men la mig i sängen igen efter det och halvslumrade framför lite tv-serier på paddan. Bästa morgonen nästan.

Ute är det fryskallt och alldeles frostigt överallt. Jag har varit ute i solskenet en stund i hopp om att råda bot på tröttheten som mörkret annars för med sig. Passade på att slå ner fågelbordet på gräsmattan nu innan det blir alldeles fruset i marken. Jag tjongade på med spettet så nu sitter det stadigt får jag hoppas.

Skönt med en dryg timme av friskluft och sol, men nu ska jag lata mig framför WoW på ena dataskärmen och blandade brittiska talkshows på andra skärmen en stund, med mitt brunch-te.

Inga kommentarer: