onsdag, november 06, 2013

Gnäll

Kanske inte helt oväntat så däckade jag igår i feber och ont i kroppen. Maximalt otajmat bara då jag skulle åka iväg på internat med jobbet idag och imorgon. Igår kväll var jag fortfarande inne på att åka, men insåg att min käre sambo hade rätt sen efter att jag vilat en stund och vaknat upp med 38,9 i feber. Kanske inte ultimat att åka bort då. Men, förutom det obligatoriska dåliga samvetet över att behöva sjukskriva mig (första gången på över ett år) så kändes det omöjligt surt att missa allt som alla andra på jobbet gör och som det säkerligen kommer pratas om en del ett tag framöver.

Men det kan inte hjälpas. Och med tanke på den migrän jag hade i eftermiddags så var det lika gott. Jag har typ sovit, haft ont i huvudet, ömsom svettats men hela tiden tokfrusit -hela dagen. Övervägde en sekund om jag skulle slänga igång en tvätt men insåg att jag inte ens orkade vika ihop det som redan hängde på sträcket. Bah. Då jag varit vaken har jag legat i soffan framför vedervärdiga tv-program som Judge Judy, According to Jim eller nåt om förrådstömning (!). Det trots att jag har ett stort antal osedda avsnitt i serier jag följer. Orkade helt enkelt inte engagera mig mer än så.

Nu ska jag byta soffa till kökssoffan och titta på när M bakar dumlekakor till sitt jobb. Jag och kattorna är kvällens hejaklack.

Inga kommentarer: