måndag, november 04, 2013

Kanske tur att ingen berättade om Palme...

Så mycket film jag missat som jag velat se på bio! Men så är det ibland, jag har velat gå länge men inte riktigt orkat/tagit mig tid. Ikväll blev det i vart fall ett besök, med Anna* och Lil'sis. Vi såg The Butler (2013) som var en alldeles bra film, utan att vara sådär alldeles fantastisk. Jag tror att det var en bra sammanfattning. Absolut sevärd i vart fall.

Kvinnan bredvid mig hade säkerligen salongens bästa filmupplevelse, det var som att sitta bredvid någon som upplevde filmen på riktigt. Mest märkligt var hennes ganska chockade reaktion när filmens berättare sa att JFK blev skjuten 1963 (filmen utspelar sig från 1920-tal fram till nutid). På något vis var det som att hon missat det. Som M sa när jag berättade det efter hemkomst från bion; "Was she from the past?"**. Det var nästan så att jag undrade. Hon hummade mycket, hulkgrät (väldigt kort), skrattade högt, sjöng med (fast till en annan låt?) på ett högt nynnande vis osv. Jag tror att hon var nöjd när eftertexterna rullade. Och det får jag väl unna henne.

Och jag ska inte se till allt jag missat utan det som komma skall, för det verkar komma en hel del mer intressant under senhöstern och vintern. Tur jag har många poäng på mitt biokort så att det räcker till många fler fribiljetter.

*Som höll sig vaken filmen igenom! There's a first for everything ;)
**IT Crowd-referens...

1 kommentar:

Unknown sa...

Meh! Klart att jag var vaken! :-) Och för ordningens skull vill jag också tillägga att den sjungande, hummande, hulkgråtande inte var jag, utan hon på andra sidan Sara.