söndag, november 17, 2013

Bästhelg!

Jag har en favorithelg den här helgen. Lil'sis är på besök på landet och jag stormtrivs. Inte så att jag inte uppskattar helgerna med bästaste M annars, men det är lite som att den förlorade 'dottern' är hemma när Sis är här. Som mer familjekänsla, jag få lov att rå om henne lite och vi trängs alla tre i soffan med god mat och film på tv:n. Jag tror att M känner lite likadant faktiskt, han anstränger sig för att hon ska ha trevligt och det känns som förut, innan hon fick för sig att bli vuxen plötsligt.

Skönt med ledig helg också. Jag passar på att njuta av det bäst jag kan, nästa helg är det jobb igen. Idag lyckades jag till och med ta sovmorgon, jag vaknade just före klockan ringde. Väldigt skönt. Sen smög jag runt i morgonrocken tills dess att de andra två vaknade till liv. Jag gillar såna helgmornar.

Nu hoppas vi bara att huset står pall för stormandet ute, det knakar och brakar lite i huset ikväll och det varnas för Hilda-stormen (eller vad den hette) i Norrland. Jag tror i och för sig att det blir värst i inlandet, men nog blåser det på ganska bra här också. Men jag tror inte vi vaknar upp i Oz imorgon heller.

Inga kommentarer: