söndag, november 17, 2013

Hilde-effekten

Lite stormande blev det allt, men jag lyckades sova mig igenom det mesta. Övriga i familjen vaknade dock ett par gånger. När jag sen klev upp imorse hade strömmen gått sedan några timmar, kring 4-tiden på natten. Jag gick ut och kollade läget på taken och i trädgården och det var mest några grejer som flugit runt, lite grenar som farit av och så hade carportdörren åkt upp. Så det såg lugnt ut. 

Jag trodde nog det där med elavbrottet skulle vara snabbt avklarat men inte riktigt. Vi såg på Skellefteå Krafts app hur antalet abonnenter utan el både ökade och minskade och på eftermiddagen började främst M att bli nervös eftersom vi hade en WoW-raid inplanerad ikväll. Och så ville han förbi jobbet och kolla ev skador på it-utrustningen där. Så vi packade ihop och for till stan istället, ca 12 timmar efter elavbrottets början. Nu ikväll ser det ut som att vi återfått strömmen men det är fortfarande kring 6000 som inte har det. Så effekten blev allt rätt stor ändå.

Men lite mysigt med en dag av alfapet-spelande och soffhäng utan tv-apparater eller datorer faktiskt. Det kanske skulle vara avbrott lite oftare.... Fast då får det gärna ske en annan dag än just då jag för en gång skull inte haft mobilen på laddning under natten. Det kan ju vara skönt att kunna kommunicera med omvärlden på något sätt ändå.

Inga kommentarer: